مشاوره کسب‌وکار‌های کوچک

در این مقاله:

مشاوره کسب‌وکار‌های کوچک

سالانه کسب‌وکار‌های مختلفی به وجود می‌آیند که برخی از آن‌ها با موفقیت روبه‌رو می‌شوند و توسعه پیدا می‌کنند، بعضی دیگر نیز شکست می‌خورند و از میدان رقابت کنار می‌روند. یکی از عوامل مهم در موفقیت یک کسب‌وکار کمک گرفتن از یک تیم مشاوره حرفه‌ای و باتجربه در زمینه کسب‌وکار‌های کوچک است. مشاوره کسب‌وکار‌های کوچک وسیله و ابزار خوبی برای کسب‌وکاری تازه تاسیس است که نمی‌تواند در طول کل سال هزینه مشاوره پرداخت کند. اگر هزینه مشاوره کسب‌وکار بالا باشد، می‌توانید با قرارداد‌های پروژه‌ای و ساعتی از یک تیم خوب مشاوره کمک بگیرید.

 

وظیفه مشاوره کسب‌وکار‌های کوچک چیست؟

مشاوران کسب‌وکار‌های کوچک وظایف و مسئولیت‌های گوناگونی دارند. به عنوان مثال ممکن است طراحی موارد مانندی استراتژی فروش، طرح تجاری، طراحی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ و … را انجام دهند. همچنین در زمینه‌های خاصی مانند حسابداری، مدیریت، منابع انسانی، عملیات بازاریابی، روابط عمومی و … تخصص داشته باشند. به هر حال مشاوران کسب‌وکار در بخش‌های مختلفی فعالیت می‌کنند و می‌توانند به هر پایگاهی که یک کسب کار کوچک را پوشش می‌دهد را کمک کند.

 

خدمات مشاوره کسب‌وکار کوچک

در این بخش خدمات مشاوره مشاغل کوچک را برایتان ذکر می‌کنیم.

  • مشاوره فروش و بازاریابی
  • مشاوره مدیریت پروژه
  • پیش بینی
  • گزارش نویسی
  • مشاوره فناوری اطلاعات
  • مشاوره حسابداری
  • برنامه‌ریزی استراتژیک

 

مهم‌ترین ویژگی‌های یک شرکت مشاوره کسب‌وکار‌های کوچک

یک شرکت یا یک تیم برای تبدیل شدن به مشاور بیزینس باید نکات و آیتم‌های مختلفی را رعایت کند. برخی از این ویژگی‌ها در ادامه ذکر شده‌اند.

  1. پیدا کردن جایگاه و تعیین خدمات: وقتی نوبت به راه‌اندازی کسب‌وکار می‌رسد باید اهداف مشخصی داشته باشید. کسب وکار شما هم چند وجهی و هم تخصصی است و به احتمال زیاد برای مدیریت هر عنصر از کسب‌وکار در هر صنعتی مجهز نخواهد بود. به همین دلیل مشخص است که شما به تخصص نیاز دارید و این تخصص باید از قبل شروع تأسیس شرکت به صورت واضح تعریف شود.
  2. بازار مرتبط و نقاط ضعف آن را بشناسید: اگر شرکت مشاوره کسب‌وکارتان را راه‌اندازی می‌کنید باید نیاز‌های جامعه هدف و نقاط قوت و ضعف‌هایتان را بشناسید. در همین حال شما نمی‌توانید به تجربه قبلی خود در بازار تکیه کنید و حتما باید تحقیقات گسترد‌ه‌ای درمورد بازار مورد نظرتان انجام دهید تا مسائلی که به احتمال زیاد با آن‌ها مواجه می‌شوید را درک کنید.
  3. مستند سازی طرح تجاری در مشاوره کسب‌وکار‌های کوچک: داشتن یک طرح کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت، ضعف و فرصت‌های خود را درک کنید و در عین حال مدرکی را به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید به مشتری‌هایتان نشان دهید.
  4. محکم کردن پایه‌های قانونی شرکت: برای شروع کردن یک کسب‌و کار باید قوانین آن کسب‌وکار را رعایت کنید تا به مشکل خاصی بر نخورید.
  5. تحقیق درمورد چشم انداز رقابتی
  6. وضعیت مالی یک شرکت مشاوره سرمایه‌ گذاری کسب‌وکار
  7. آماده بودن برای رسیدگی به امور دفتر و حسابداری
  8. حضور در فضای آنلاین اهمیت بسیار دارد.
  9. ارزش پیشنهادی

 

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل وظایف و خدمات و مهم‌ترین ویژگی مشاورین کسب‌وکار کوچیک را برایتان ذکر کردیم. در صورتی که قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارید، می‌توانید از این خدمات استفاده کنید تا به درستی در مسیر موفقیت قدم بردارید.

 

وقت مشاوره رزرو کنید

مشاوره کسب و کار رایگان

انواع مشاوره کسب و کار

مشاوره و راه اندازی کسب و کار

 

فیس بوک
توییتر
لینکدین
واتس آپ